Logo
   
  tip  


לכתוב על החצר האחורית וקריאת רשות
10-6-2009

התחלתי להשתלם בתסריטאות, ואני שמח לראות שרבים מן הדברים שאני מטיף להם הם יסודות בכתיבת תסריט. אחת המשימות שהטילו עלינו לשבוע הבא היא לבחור נושא לסרט שכל אחד יכתוב העצה של מנחי הסדנה לכותבים מתחילים: לבחור נושא שמכירים באופן אישי.

היה זה ג'יימס ג'ויס שהמליץ לכותבת מפורסמת בזמנה לכתוב "על החצר האחורית שלה" ובאמת כתיבה על נושא מוכר מצמצמת קלישאות וזמן מחקר כי אתם מכירים את הסיפור מבשרכם ואין ספק שהוא יהיה ייחודי. הסכנה השניה היא להכניס דברים לסיפור כי התרחשו במציאות, ועל כך כתבתי כבר בהזדמנות אחרת שמציאות ספרותית היא היפר ריאליסטית, ובמיוחד כתיבת תסריט שאני יכול להמשיל אותה אולי לכתיבת צורה מורכבת במיוחד של שירה. סצנות, סיקוונסים, וביטים הם שם מורכב למספר המהפכים שהדמויות שלכם יעברו במהלך התסריט. כבר טענתי שצריך לפחות שלושה אנשים כדי ליצור דמות ספרותית אחת, ואם אינכם כותבים את "בעקבות הזמן האבוד" הבא, לא תוכלו לכתוב ספר שיכסה ויתעד את המציאות כפי שהייתה. ספר הוא ייצוג המציאות ותו לא.

ולסיום:

מאמר של אילנה ברנשטיין על החוזים עם הוצאות הספרים ועל הוצאות הספרים בכלל:

http://www.haokets.org/default.asp?PageID=10&ItemID=1386



kipul
 
 
לינקים | טיפ | צוות | שירות | פרויקט תרגום | מה חדש | שאלות | המלצות | בית
 
 
 
 
 
הטיפ השבועי